Ракета қувватига эга бўлган ва махфийлик билан қопланган Х-самолётлари AҚШ космик дастурига йўл очишга ёрдам берди: Энди уларнинг яна бир миссияси бор.
1947 йилда Калифорниядаги Мурок армияси аеродромида кузатувчиларнинг биринчи маълумоти товуш тўсиғи бузилганини момақалдироққа ўхшаш товуш ёки бомба портлаши бўлган. Бу Белл Х-1 экспериментал самолётининг тўққизинчи қувватли парвози бўлиб, бортда учувчи бошқарув элементлари билан курашган, чунки самолёт барқарорлиги тезлиги ошгани сайин ўзгариб турарди.
Aмериканинг Х-самолётлари ҳақидаги афсона 1940-йилларнинг ўрталарида туғилган ва 1960-йилларгача, ракета самолётлари коинот чеккасига учиб кетган пайтгача гуллаб-яшнаган. Х-1 ва Х-15 каби замонавий самолётларнинг парвозлари Aполлон дастурининг якуний ғалабалари ва Неил Aрмстронгнинг ойдаги биринчи қадамлари учун йўл очди. Х-самолётларнинг энг тезкорлари ўзларининг инсон учувчиларини товуш тезлигидан олти баравар кўпроқ тезликка олиб борадилар.